Kurumsal Kimlik Tasarımına Dahil Olabilecek Maddeler Nelerdir?
Kurumsal kimlik tasarımları reklam ajanslarının öncelikli işlerindendir. Bir firmanın A’dan Z’ye kurumsal kimliğini oluşturduğunuzda gelecek diğer tüm reklam işlerinde zorlanmazsınız çünkü ne ile karşı karşıya kaldığınızı gayet iyi bilirsiniz. Peki, kurumsal kimlik tasarımına hangi maddeleri ekleyebiliriz birlikte görelim:
- Logo Tasarımı
- Antetli Kağıt, Kartvizit, Zarf, Dosyalık, Tebrik Kartları, Şirket İçi İletişim Dökümanları
- Ürünler, ürün Ambalajları
- Bina, Ofis, Şantiye gibi Yer Alınan Çevre
- Tabelalar, Yönlendirme Elemanları
- Sergi, Fuar ve Seminerler
- Fatura, İrsaliye, Tahsilat ve Tediye Makbuzları
- Personel Giydirme, Takip Formları, Başarı Belgeleri, Sertifikalar,
- Kurumsal Yayınlar, Gazeteler, Faaliyet ve Finans Raporları, Broşür, Katalog
- Kalem, Bloknot, Ajanda, Takvim gibi Promosyon Ürünleri
- Web Sitesi, İnteraktif CD, Sunumlar gibi Multi Medya Uygulamarı
- Araç Giydirmeleri,
Bu çalışmaların en başından firma için renk kodlarının (pantone) belirlenmesi gerekir. Buna verilebilecek en iyi örnek Turkcell’in kurumsal renklerinden mavi (#000099) olabilir. Turkcell’in mavisini web sitesinde, tabelalarında, araç giydirmelerinde ve tüm reklamlarında aynı şekilde kullanılmaktadır.
Logo tasarımının ise kurumsal kimlikte ne kadar önemli olduğunu bize en iyi Nike gösterebilir.
Yazılı irtibat ve iletişim için ise kartvizit, antetli kağıt ve zarfı tasarımları en büyük rolü oynar.