Web Tasarımı ve Özellikleri
Web tasarımı denince akla bir web sitesinin dış kapısı gelmektedir. Ziyaretçiler bu kapıyı çalar. Hazırladığınız web sitesi gelen ziyaretçileri öyle bir karşılamalı ki ziyaretçiler ne yapacaklarını nereye gideceklerini şaşırmasın. Web tasarımı hazırlanırken bir sorunu nasıl ele alacağınızı, web de en güncel teknolojileri nasıl seyretmeniz gerektiğini bilmeniz gerekir. Çünkü web sayfanız sizin kurum olarak varlığınızı ve ziyaretçilerin gözünde nasıl bir izlenim bırakmak istiyorsanız bunu yansıtmalı ve de hitap ettiğiniz topluluğun isteklerini karşılamalıdır.
Web kimliğinin oluşturulma aşaması: Web tasarımı yapılırken şirketinizin hitap ettiği kitleye vermek istediği mesaj ne olmalı, nasıl hitap edilmeli, insanların aklında nasıl kalabiliriz gibi konular düşünülmeli hangi simge ve hangi marka ile yola çıkacağınızın karar verilip uygulama aşamasıdır.
Kurum kimliğinin web e uyarlanma aşaması: Bu aşama web tasarımı yapılırken çok önemlidir. Çünkü nasıl her insanın kendine has bir imzası varsa şirketinizin de bir imzasının olması gerekir. Kurumsal kimlik oluşturmak, kurumunuzun ne amaç taşıdığı insanlarla görsel ve işitsel olarak nasıl iletişime geçeceğiniz, idealleriniz, tarihiniz, hangi coğrafyalarda hizmet vereceğinizin müşterilerinize en iyi şekilde aktarılma aşamasıdır.
Grafik tasarım aşaması: Bu aşama web tasarımı yapılırken web sayfanızın metinleri kullanacağınız kelimeler, resim ve diğer görsel ve işitsel materyaller nasıl olmalıdır, hangi mesajları vermelidir gibi konuların düşünülüp uygulandığı aşamadır. İnsanlarla iletişim kurma şeklinizdir.
İçerik oluşturulma aşaması: Web kullanıcıları için görsellik ne kadar önemli olsa da web sayfanızın ziyaret edilme amacı farklıdır. Kurumunuzu ziyaret eden müşteriler içerik için ziyaret ederler. Bu aşamada kullanacağınız başlıklar önemlidir. İnsanlar hangi başlık altında hangi bilgileri bulacağını şaşırmamalıdır. Ayrıca kullandığınız slogan, ilke söz ve metinlerin etkileyici olması gereklidir.
Müşteri yönlendirme aşaması: Web tasarımı yapılırken ziyaretçilerin sitede nasıl dolaşacağı, sayfalar arası geçişlerin nasıl yapılacağı’ nin düzenlenme aşamasıdır.
Animasyonların hazırlanma aşaması: Web tasarımı hazırlarken insanların ilgisini çekmek önemlidir. Hele ki teknoloji bu kadar gelişmişken bu aşama hazırlanırken( GIF, flaş, shockwave, Java, 3 d, Qtvr). Gibi programlardan faydalanılır.
Akışkan ses ve video görüntülerinin hazırlanma aşaması: Web tasarımı hazırlarken daha önceden kaydettiğiniz görüntü ve ses öğelerinin ziyaretçilere sunulmasını düzenleme aşamasıdır.
Kalite bütünlüğü aşaması: Web tasarımı yaparken hazırlanan tüm tasarımın kalite standartlarına uygunluğunun yapıldığı aşamadır.
Test aşaması: Hazırlanan web sitesinin tüm aşamalarının test edilmesidir. Sitenin hızlı olup olmadığı, web standartlarına uygunluğunun denetlenme aşamasıdır.
Web tasarımı yapılırken yukarıda bahsedilen tüm aşamalar tamamlandıktan sonra tüm testlerden geçen web sitesi yayınlanır. Başta Google olmak üzere tüm arama motorlarına kayıt işlemi yapılır ve belirli eğitimlerden geçtikten sonra müşteriye teslimatı yapılır.
Çağımızda ekonomi çok gelişmiş ve hala gelişmeye devam etmektedir. Bu gelişim çağında ekonominin size sunduğu imkânlardan en iyi şekilde faydalanmanız için, internet ortamında iş yapabilmeniz için doğru adımları atmak gerekir. Uzman kadrolarla web tasarımı yapılmayan web sitelerinin hızla gelişen ve değişen teknoloji çağında başarılı olmasını bekleyemezsiniz.
Hazırlanan web sitenizin e’ iş ortamında kalıcı ve başarılı olabilmesi için şirketinizin Pazar payının arttırılması gerekir. Unutulmamalı ki e'iş ortamında rakipleriniz olacaktır. Rakipleriniz karşısında sizin sitenizin, Pazar payınızın, markanızın, tasarımınızın nasıl bir yol izlemesi gerektiği karşılaştırılmalıdır.
Müşterilerinizin sizden ne beklediği, mali giderleriniz ve işlevselliğiniz konularında nasıl bir değişim sürecinizin olması gerektiği düşünülmelidir. Ayrıca müşterilerinizin devamlılığı, rakiplerinizin önünde olmak için ne gibi hamleler yapacağınız, vizyonunuz, müşterilerinizin takip sistemi, tanıtım, teknolojik alt yapınız, yeni yatırım ihtiyaçlarınız gibi stratejileriniz iyi belirlenmesi gerekir.