10 Kolay Adımda Bir Marka Kimliği Tasarımı
Aslında bir marka yaratmak sandığınız kadar zor değildir. Bu metnimizde sıfırdan yeni bir marka yaratmak için neler yapmanız gerektiği açıklamaya çalışacağız.
Sıfırdan marka yaratmanızı isteyen bir müşteri size yaklaştığında işler biraz zor görünebilir. Ama aslında endişelenmeyin; aslında yapmanız gereken biraz farklı bir şekilde tasarım ve bunu tüm materyallere uygulamaktır. Müşterinizi hem mutlu edecek hem de size yardımı dokunacak bir marka kimliği geliştirmek için bazı ipuçlarını sizinle paylaşıyoruz.
Kim bilir, belki gelecek yıl her sokak köşesinde yarattığınız markayı görebilirsiniz…
01.Strateji ile başla
Yeni bir marka kimliği üzerinde çalışmaya başlamadan önce, marka stretejisini değerlendirmeli ve bunun üzerine bir teklif formu hazırlamalısınız. Projenin en başında kriterlerinin belirlenmesi kurumsal kimlik materyalleri içerisine nelerin olup olmayacağının anlaşılması işinize daha kolay başlamanızı sağlayacaktır.02.Ayrıntılı brief ile çalışmaya başla
Tasarım kavramları ile alakalı müşteriden ayrıntılı brifing alınmadan marka oluşturulursa çok fazla sezgisel çalışılacağından fikrinize güvenseniz de kötü geri dönüşler alabilirsiniz. Bu riski almamak için ayrıntılı brief her zaman her tasarım işinde olduğu gibi çalışmanıza şekil verecektir. Net bir marka stratejisi briefi iki tarafta da tasarım kararlarının rasyonalize edilmesine olanak sağlar.03.Araştırma yap
Marka kişiliğini anlayabilmek için; tarihçesi, işlevi ve arkasında ki ahlakı anlamak önemlidir. Bir marka oluştururken müşterinizin hedef kitlesini, içinde bulunduğu pazarı ve amaçlarını detaylı olarak araştırmak ve bu doğrultuda çalışmalara başlamak gerekir.![](/Upload/User/08-0/08-03-2016 BLOG/1c.jpg)
04.Beklentileri ölç
Müşterinize marka için kaynaklar bulmak ve araştırma yapmak için sorular sormak değerli bir egzersiz olabilir. Sorular sormanız müşterinizin baktığı noktadan bakabilmenizi ve tasarımınızda ne kadar geniş bir yelpazede çalışıp çalışmayacağınızı ölçmenize yarayacaktır.05.Rakipleri kontrol et
Müşterinizin rakipleri tarafından kullanılan; renkler, yazı biçimleri ve görsel stillerine bakın. Benzersiz bir tasarım sunmak için size bu ışık tutabilir. Çeşitli kullanımlar, renk ve tasarım boyutları düşünün. Sonra geri çekilin ve müşterinize bu konularda dikkat çekerek bir sunum hazırlayın.06.Sadece logoya güvenme
Logolar bir marka kimliğini bir arada tutan ve hemen tanınabilir kılan temel taş iken, bazen de markalar yalnızca logolar üzerine inşa edilmez. Marka kimliği oluştururken ayrı unsurlara odaklanmalısınız. Her zaman büyük resmi düşünün ve tüm küçük öğelerin birbiriyle etkileşim halinde olduğundan emin olun.![](/Upload/User/08-0/08-03-2016 BLOG/1e.jpg)