2016’nın En Büyük Marka Trendleri Saptandı
Markalaşma son birkaç yıldır bir değişim sürecinden geçiyor, çok daha kişisel bir bağ oluşturma durumuna doğru hızlanmaya başlıyor.
Marka ve kurumsal kimliklerin zırh tabakaları ardında ulaşılmaz gizlenmiş önceden paketlenmiş, uzak megalitik varlıkları temsil eden günleri sona erdi. Bugünün tüketicileri markalar ile etkileşimde bulunabiliyor. Yeni ürün ve hizmet talebi hakkında konuşmak artık daha aktif bir durum haline geldi. Markalar ve markalaşma teknikleri de bunu yansıtacak şekilde değişiyor. Marka temsilcileri sosyal medya üzerinden müşteriler ile doğrudan iletişim kuruyor. Fakat markalaşma süreci; doğru yazı tipini kullanmak, logonun doğru kullanılması ve renkleri doğru kullanmak gibi birçok seçeneği de beraberinde getiriyor. Bu konular ekstra hassasiyet gerektiriyor.
Bir marka bir iş hakkında her şeyi temsil eder: ne olduğunu, ne ürettiğini, temsil ve istihdam değerlerinin ne olduğu gibi. Markalar daha fazla insana ulaşmak için; elitist, kişiliksiz ve ulaşılmaz gibi kötü huylarını değiştiriyor.
Tüm bunlar markalaşma için 2016 yılında ne olacağı sorularını akla getiriyor. 2016 yılında markalar ve markalaşmada ki değişim ve gelişim müşterilerin ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde mi olacak? Aşağıda size markalaşma trendlerinin ne şekilde gelişip değiştiğini açıklamaya çalışacağız;
01.Marka deneyimini öne çıkartan çalışmalara kayacaktır.
Zaten yazımızın başında da değindiğimiz gibi, markaların son tüketici ile etkileşim yolu her zamankinden daha önemli olacak. Sonuç olarak, markalar artık belirli bir resim ya da yaşam tarzı üzerinde duracak, bunu yaparken müşterileri ile aktif olarak olumlu deneyimsel bir etkileşimi teşvik etmeye başlayacak. Tüm markalar müşterileri ile sürekli ilişki oluşturmalı ve bu yaklaşım sayesinde kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılaması için de izin vermeli.Trend: Markalaşma her zamankinden daha fazla “yumuşak” unsurları içerecektir. Yazı tipi, renkler ve görseller kullanılırken kullanıcıyı markaya daha çok bağlama yolu denenecek ve az odak noktası yaratılacaktır.
02.Daha kişisel hale getirilecek çalışmalar gündemde tutulacaktır.
Markalar, uzun süreli müşterileri ile etkileşim prensibi yöntemi olarak, sosyal medya platformlarının da gelmesi ile farklı tüketicilere ulaşmak için değişik şeyler ifade ettiğini kabul ediyor. Aslında bunu kabul etmesiyle kullanıcıların satın alma ve tüketme eylemini kabul etmiş oluyor. Markalar zaten rekabet edebilmek için her müşterinin kendileri için özel olduğunu kabul eder ve buna istinaden ürünlerinin kişisel bir sürümünü piyasaya sürmekten de kaçınmaz. Kişisel düzeyde etkileşime önem veren markalar arasında Mercedes, Coca Cola ve Rolex gibi devleri saymak mümkün. Artık tüm büyük markalar bu örneklere dahil olacak gibi duruyor.Trend: Markalar müşterilerinin bireysel ihtiyaçlarına yönelecek ve adeta özel terzi niteliğinde hizmet vermeye çalışacaktır. Bu da çok daha kişisel bir düzeyde müşteri ile etkileşim sağlar.
03.Markalar insancıl yaklaşımı tercih edecektir.
Markalar artık kişisel yaklaşımdan çok insancıl yaklaşımı ortaya koyuyor. Birlik, beraberlik gibi geleneksel değerler kümelerini temsil ederek farklılık yaratıyorlar. Bu tarz yaklaşım sergilemeyen diğer şirketler ise şuan düşüşe geçmiş durumda.Starbucks ve Amazon firmaları tüketicileri ile bu duygusal bağı yakalayabilmiş firmalardan. İnsanlar markalar ile güçlü ve sık sık duygusal bağ oluştururlar. Bunu bilen markalar da giderek kendilerini temsil etmek için insancıl yaklaşıma yöneliyor.
Trend: Markalar duygusal bağ kurup tüketicilerin insani özellik ve duygularını anlayarak doğru hareket edecektir.
04.Markalar iç kaynaklara önem vermeli.
Uzun markalaşma süreçlerinde firmalar genellikle profesyonel yardım için dışarıdan hizmet alırlar. Bu konuda gelecekte de bir değişiklik olacağını sanmıyoruz. Geçmiş tarihlere bakıldığında bu tarz bir hizmet ile temsil edilen firmanın artıları da var bu yüzden firmalarda kendine doğru bir kayma beklemiyoruz. Fakat markalaşma da yaratıcı fikirler dışarıdan geldiği kadar içeriden de gelebilir. Bu tarz eğilimleri desteklemek adına markanın çalışanları için farklılık yaratması şarttır.Trend: Markaların iç paydaşta ki çalışanlarına yararlı ve şaşırtıcı bilgiler sunması etkili yönlerde markalarını geliştirmelerine yardımcı olacaktır.