B
B
B
P
P
P

Arayüz Tasarımında Madde Madde Olması Gerekenler

Arayüz Tasarımında Madde Madde Olması Gerekenler

“Tasarlamak; sadece bir araya getirmek, sıralamak ve hatta düzenlemekten çok daha fazlası; anlam ve değer katmak, aydınlatmak, sadeleştirmek, açıklamak, değiştirmek, yüceltmek, abartmak, ikna etmek ve belki de eğlendirmektir.”
Paul Rand
 
1. En Önemli Kuralımız Anlaşılmaktır;

Her arayüzün ilk ve belki de en önemli işi anlaşılabilir olmasıdır. Tasarımını yaptığınız bir arayüzün gerçekten kullanılabilir olabilmesi için kullanan kişilerin ne olduğunu ve bu arayüzü neden kullanmaları gerektiğini, onlara ne ile etkileşimde bir kolaylık sağlandığını anlamaları, arayüzü kullandıklarında ne şekilde sonuçlar alacağını ve başarılı bir şekilde etkileşime geçeceklerini bilmeleri önemlidir. Anlaşılabilir bir arayüz kullanıcının özgüvenini teşvik eder ve daha fazla kullanmasına sebep olur. Birçok darmadağın ekran yerine bir tane anlaşılabilir ekran her zaman daha çok tercih edilecektir.
 
2. Arayüzler Ne için Vardır?

Arayüzler aslında sadece fayda için yaratılmışlardır. Arayüzler izah etmeye, ilişki göstermeye, beklentilerimizi yönetmeye ve hizmetlere eriştirmeye yararlar. Arayüz tasarlamak diğer tasarımlar gibi sanat gerektirmez. Arayüzler bir işi yerine getirmek ile görevlidir, etkinlikleri de ölçülebilir.
 
3. Dikkat Çok Önemli;

Uygulamalarımızın yüzlerini dikkat dağıtıcı öğelerle çöp haline çevirmemeliyiz. Eğer birileri içeriği gözlemliyorsa önce okumalarını sağlamalı sonra reklamı göstermeliyiz tabi reklam illa ki şartsa. Dikkati esas kılarsanız sadece kullanıcalar mutlu olmayacak sizler de daha iyi sonuç alacaksınız. Temel şartınız kullanım olduğu sürece dikkat en önemli etkendir ve her koşulda muhafaza etmeniz gereklidir.
 
4. Kullanıcaları Kontrol Altında Tutun

Kullanıcılara sistem durumunu, bunun nedenini gösterecek bilgilere tabi tutarak ve kullanıcılarınıza bir sonraki adımda ne olacağına dair ipuçları vererek, onlara kendilerinin duruma hakim olduğunu hissettirmelisiniz.
 
5. İstediğinizi Doğrudan Vermek En İyisidir;

Arayüzlere gerekenden daha çok katman koymak, abartılı ve rahatsız edici butonlar, grafikler, seçenekler, tercihler, pencereler, eklentiler ve daha çoğaltabileceğimiz bir çok şey eklemek kolaydır fakat kullanıcıyı sıkar ve kafasını karıştırmasına neden olur. Bu sebepten bahsettiğimiz tüm bu yaptırımlardan kaçınmalısınız.
 
6. Her Ekranda Bir Adet Eylem Olmalı;

Tasarladığımız her ekran kullanıcılarımıza sadece tek bir eylem sunuyor olmalıdır. Bu öğrenmeyi, değiştirmeyi ve kullanımı rahatlatır. İkiden daha fazla eylem barındıran ekranlar hızlı bir şekilde karmaşık hale gelmeye eğilimlidir.
 
7. Arayüzler Kullanılmak İçindir;

Diğer tasarımlarda olduğu gibi arayüz tasarımlarında da başarıyı elde etmeniz kullanıcıların ürününüzü kullanmasıyla elde edilir.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor