B
B
B
P
P
P

Başarılı Katalog Tasarımı Yaratmanın İpuçları

Başarılı Katalog Tasarımı Yaratmanın İpuçları

Katalog tasarımı günümüzde ve geçmişte “arzu yaratma sanatı” olarak anılmıştır. Ürünlerin fiyatı ve işlevi genellikle eşit olduğu günümüzün rekabetçi iş ortamında, genellikle reklam formları piyasaya daha hakimdir.

Başarılı katalog tasarımcıları bugün insanların duygularına hitap ederek katalog tasarımında yer alan ürünler için arzu oluşturmak zorundadırlar. İyi katalog tasarımı, insanların hayatlarını iyileştirici ya da iyi hissettirici bir ürün olmalıdır. İyi tasarlanmış bir cezve ya da lüks araba katalog tasarımı, ürün sunulma şekli ile tercih edilen bir ürün olması ile aslında birbirinden farksız olan ürünlere dönüşebilir.

Başarılı Katalog Bileşenlerini Bilin

Katalog tasarımında sadece ürün görseline yer vermek her zaman yeterli değildir bunun yerine ürünün de olduğu imaj görselleri kullanmaktan çekinmeyin. Katalog tasarımında sayfa sayısının artmasından kaynaklı oluşacak baskı maliyeti artışı, sizin bir sayfa ile kattığınız imajdan ve gelecek satışlarınızdan çok da önemli değildir. Örneğin; olta satan bir firmanın kataloğunu elinize aldınız sadece oltanın kendisinin olduğu bir fotoğraf yerine balıkçının elinde olta olan imaj görseli eminim daha ilginizi çeken seçenek olacaktır.

İlişkilerin Önemi

Bir katalog tasarımı üzerinden piyasa ile iletişimde olsan da, yine de müşterilerin güvenini kazanmak gerekiyor. Kataloğu inceleyen herhangi bir kişi potansiyel alıcı demektir ve tüm alıcılar ürün veya hizmetiniz hakkında karar vermelerini sağlayacak gerekli bilgiye ulaşmalıdırlar. Bu bilgiler tabiki katalog tasarımının hangi pazara hitap ettiği ile de alakalıdır. Örneğin; bir dağ bisikleti satın almak isteyen ciddi bir sporcu ürün teknik bilgileri ile alakalı her ayrıntıya bu katalog tasarımından ulaşmak ister. Diğer yandan bir tost makinesi satın almak isteyen ev hanımı ise ürünün hangi renklerinin olup olmadığını görmek ister.

Her şeyden önemlisi; katalog tasarımı alıcılar için “ilgili” olmalıdır. Alıcılara hitap etmek için yeterince çekici fakat onları uzaklaştıracak kadar da farklı olmamalıdır. Katalog rengi, kağıdı ve en önemlisi tasarımı seçtiğiniz pazara ulaşmaya katkıda bulunacaktır. Ürününüzü satın alırken tüketicilerin hangi özelliklerine dikkat ettiğini ve ne tarz tüketicilere hitap ettiğinizi düşünün. Örneğin bira satın alacak bir müşteri daha bilindik olan Heineken için çok fazla bilgiye gerek duymazken fazla bilinmeyen Coors için bu tarz bilgiler ve reklamlara ihtiyaç duyabilir.

Firmanız için en uygun olabilecek katalog tasarımı yaratmamız için bizim ile iletişime geçin.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor