Katalog Tasarımı için İpuçları
Birçok kurumsal firma dijital bir ortama geçmiş olmamıza rağmen katalog tasarımını tercih ediyor ve anlaşılan bu uzun bir süre daha bu şekilde ilerleyecek. Bu kadar sıklıkla karşılaştığımız reklam ergümanı için tasarım en önemli faktördür.
Bu makalemizde size ufak dipnotlarla katalog tasarımı yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden bahsedeceğiz.
- Katalog tasarımı müşterinin talebine göre kurumsal veya sadece ürün bazlı olabilir. Önemli olan konu ne olursa olsun içeriklerin gerçekten kataloğu eline alan insan için onu tatmin edici ve aydınlatıcı olmasıdır. Sadece görsellere eğilmek yanlıştır. Hem görseller ile zenginleştirilmiş hem de başlıklar halinde oluşan metinler içermelidir. Tabi ki bu konu görsel katalog tasarımı yapılmayacaksa önemlidir.
- Katalog tasarımı, katalog ile ilgilenen ve inceleyen kişi tarafından ilgi çekici ve harekete geçirici olmalıdır. Ürün ile ilgili görsellerin doğru ve kaliteli kullanılması, tasarımın öz ve sadeliği en önemli etkenleri oluşturmaktadır.
- Birçok kurumsal firma basılı ve diğer reklam işlerinde kurumsal kimlikleriyle örtüşmemektedir ve bu büyük bir hatadır. Yapacağınız katalog tasarımı markanın kurumsal kimliğiyle kesinlikle ayırt edilmemelidir. Örneğin bir gıda firması için hazırladığınız katalog tasarımını sağlık sektöründe de kullanamazsınız. Renkler, fontlar tamamıyla birbirine uygun olarak hazırlanmalıdır.
- Bu işle ilgilenen birçok tasarımcı en önemli noktalardan biri olan baskıyı tasarıma başladıktan sonra düşünür. Hâlbuki katalog tasarımına başlamadan önce mutlaka kâğıt gramajından, kullanacağı renklerin pantone mi yoksa cmyk mı oluşuna kadar birçok konuyu netleştirdikten sonra tasarım aşamasına geçmelidir.