28.01.2016
İnternete gelince, müşteri gerçekten kraldır. Bir müşterinin web sitenizi ziyareti sırasında zorlu ve ilginç navigasyon bulursa ne olacağını düşünüyorsunuz? Basit. Büyük olasılıkla rakibinizin web sitesine yönelecektir. Büyük veya küçük şirketler, bunun olmasını önlemek amacıyla kullanıcı deneyimini iyileştirmek adına kapsamlı zaman ve para harcar.
Neden Kullanıcı Deneyimi Dönüşüm İçin Önemli?
-
Kullanıcı deneyimini geliştirip ve doğru zamanda yeterli ürün bilgilerini gösterebilirseniz satışlarınızda %25 oranında artış olabilir.
-
Büyük şirketler en fazla yazılım projesi bütçelerini (%63) öncelikle kullanıcı deneyim ve mühendisliğine harcar. Çünkü bunun getirisi çok olacaktır.
Kullanıcı deneyiminin değerini görüyorsunuz, yatırım ve geri dönüşleri artırmak için kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Bunun ile alakalı 15 basit yolu gözden geçirelim.
Mobil Dostu Olun
2014 yılında, mobil cihazlardan internete erişen küresel kullanıcı sayısı ilk defa masaüstü kullanıcıları geçti. Cep telefonları, tabletler ve diğer mobil cihazlar kullanılarak sitenize giren ziyaretçilerinizi kaçırmamalı ve mobil dostu bir tasarım sunmalısınız.
Örneğin; Baines & Ernst firmasının yükselişte olduğunu gözlemliyoruz. Bunun nedeni mobil cihazlar için kendi web tasarımını responsive yapmasıdır. Sonuç ise mükemmel; %51 oranında geri dönüşüm.
Renkleri Kasıtlı Olarak Seçin
Renkler ve görsel çekicilik web sitenizde ki genel kullanıcı deneyiminin önemli bir parçasıdır. Bazı renk kombinasyonları ziyaretçiyi web sitenize çekecektir. Kissmetrics tarafından yapılan bir ankette turuncu kullanılan web siteleri en sevilen siteler arasında gösterilirken, mavinin ise kadınlar tarafından favori olduğunu ortaya koydu. Bu renk seçenekleri ile web sitenizin ziyaretçi veri analitiğini birleştirmek size derin bir fikir sağlayabilir. Nöropazarlamaya göre “İyi bir renk satar, doğru renk daha iyi satar.”
Harekete Geçirmek İçin Arama Butonu Ekleyin
İşiniz ile gerçekleri belirten içerik ile sınırlı kalmak kötü bir stratejidir. Bunun yerine iletişime geçme ve harekete geçirme butonunu vurgulayarak ziyaretçilerin satın alma kararının oluşturulmasında yardımcı ve doğru bir yol olabilir. Önemli ölçüde dikkat çekici bir çağrı butonu hareket katar ve dönüşümleri artırır.
Çok Değişkenli Testten Yararlanın
Açılış sayfası öğelerinin et etkili birleşim ile tasarımda sunulması her zaman zordur. Neyse ki, çok değişkenli testler bu seçimleri kurtarmaya yarar.
Weather Channel ücretsiz hizmetler için gelen trafiği dönüştürmek için bir açılış sayfası tasarlamak için birden fazla varyasyon testini kullanmaya karar verdi. Onlar sayfa öğelerinin çeşitli kombinasyonlarını test için sundular. Son olarak, çok değişkenli testler aracılığıyla açılış sayfasında aşağı yazmanın %225 oranından daha fazla deneme aboneliği getirmesini sağladılar.
Akıllıca Görüntüler Seçin
İnsanlar görsel yaratıklardır, bu nedenle görüntüler kullanıcı deneyiminde büyük fark yaratabilir. İlgili görüntüleri ekleyerek kişiselleştirme unsuru getirmek, ziyaretçilerin web siteniz ile etkileşimde olmasına şekil verir. 37signals’in yaptığı da tam olarak budur. Görüntüler arasında kişiselleştirme de bu girişimi sayesinde ziyaretçi sayısında %102,5 oranında artış sağlamıştır.
Eylemler Karşılığında Bir Şey Teklif Edin
Bir şey sunmak kullanıcı deneyimini geliştirir ve satın alma arzusunu yaratmak için olanak sağlar. The Sims 3 oyununun bahis sitesi kendi kayıtlarını artırmak için arayışı vardı. Onlar kullanıcılara; “ Şimdi Kaydolun” “Oyuna Kayıt Olanlara Ücretsiz Şehir” gibi metinlerle teklifler sundu. Böylelikle %128 oranında kayıtlarını artırdı.
Ürünlerinize Yorum Bölümü Ekleyin
Yorumlar müşterilerinizin daha hızlı karar almasında yardımcı olur. FigLeaves tarafından yapılan bir incelemede yorumları okuyarak karar veren %35’lik bir kesim olduğunu vurguladı.
Referansları Vurgulayın
Belli bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapan bir kullanıcı güvenme içgüdüsü ile hareket eder. Zaten başkaları tarafından güvenilen bir markadan alışveriş yapılması kullanıcı için daha kolay oluyor. WikoJob tarafından kanıtlanan durumda; kendi web sitelerinde birçok referansları olmasına rağmen bunu ana sayfanın en alt kısmında verirken referansları üstte daha belirgin bir bölüme taşımasıyla dönüşümleri % 34 oranında yükselmiştir.
Düzgün Bir Navigasyon Oluşturun
Web sitenizde gezinmek kolay olmadığı sürece, insanlar meşgul olmaz. Başlangıçta 0,75 oranında bir dönüşüm oranına sahip Zen Windows, özgün, responsive ve kolay kullanım sağlayan bir tasarım ile dönüşümünü % 2,95 artırdı.
Güvenlik Güvencesi Verin
Online müşteriler kredi kartları veya diğer ödeme detaylarının güvenli olduğunu fark ederse kullanıcı deneyimi doğal ve stressiz gerçekleşmiş olur. Bir güvenlik logosu bu konuda çok büyük fark yaratabilir.
Proaktif Chatler Kullanın
Proaktif sohbetleri kullanma ziyaretçilere gerçek bir kişi ile konuşuyor hissiyatı verir. Bu, herhangi bir müşterinizin aklında ki şüpheyi kaldırmak ve sorunlarına anında çözüm sunmak için fırsat verir. Intuit, kendi çıkış sürecinde proaktif bir sohbet tanımlayarak dönüşümlerini %211 oranında yükseltmiştir.
Fiyatları Açıkça Görüntüleyin
Ekranda fiyatı gören müşterinin karar alma süreci kısa sürecektir ve geri dönüşü de aynı oranda etkilidir. Açıkçası, bir müşteri para miktarını biliyorsa satın almaya daha yatkındır.
Orjinallik Kanıtı Sunun
Müşteriler satın alacakları ürünün orjinalliği hakkında şüpheci yaklaşıyorlar. Seiko’nun saatlerini satan bir e-ticaret sitesi A ve B testi ile çalıştı. A testinde fiyatlandırma ve indirime odaklanmışken, B testinde özgünlük üzerinde duruldu ve sertifikalı iş ortağı rozeti de sayfada görüntülendi. B testinde ki özgünlük kanıtı sayesinde satışlarında %107 sıçrama yaşandı.
Veri Toplamayı Minimize Edin
Bazı web sitelerinde, önemli kişisel bilgilerin toplanması gerekli olmakla birlikte, web sitelerinde minimum düzeyde kişisel bilgi toplanmalıdır. Expedia için 12.000.000 USD’lik artan gelirini sağlayan tek şey web site kayıt formundan “Şirket Adı” sekmesini kaldırmak oldu.
Web Sitenizi Yenileyin
Teknolojiyi takip edin ve dönüşümü artırmak için web sitenizi ne zaman yenilemeniz gerektiğini bilin. Yurtdışında otomasyon yazılım hizmeti veren CloudSponge firması müşterilerine duyurdu ve daha modern bir tasarıma kavuştu. Bu dönüşüm sayesinde müşterilerinin %33 artmasını sağladı.
Kilit Nokta
Web sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmek bir servete mal olmak zorunda değildir. Yukarıda bahsi geçen stratejilerin hepsi oldukça uygun maliyetli ve dönüşüm artırılmasında son derece etkilidir. Sonunda her işin istediği bir yüksek dönüşüm oranı vardır. Daha iyi satış üreten online etkileşim sırasında müşterilerinize büyük bir deneyim sağlamak uzun vadeli getiriye kavuşmanıza da olanak sağlar.