Kurumsal Kimlik Tasarımı Süreci Nasıl İşler?
Üzerinde bir ısırık atılmış olan elma logolu herhangi bir ürünü gördüğümüzde hepimizin aklına aynı marka gelir. Ya da bir arabanın önünde yıldız gördüğümüzde dünyaca ünlü ve prestijli bir markayı hemen biliriz. Örneğini verdiğimiz markalar aslında az sonra sözünü edeceğimiz kurumsal kimliklerini yıllar önce planlı bir şekilde oluşturmuşlar ve kendi sektörlerinde dünyanın devleri olmuşlardır.
Prestijli bir şekilde markalaşmanın yolunu açan ilk adım bir kurumsal kimlik tasarımı firmasıyla irtibata geçmenizle mümkün olacaktır. Kurumsal kimlik en yalın ifadeyle kurumunuzun kendi içinde ve dışında temsil kabiliyeti ana özellikleri ve temel kriterleridir. Kurumunuzun ana renginden tutun da logosuna, kullandığı antetli kâğıtlara, araçlarınızın tasarımına kadar her şeyine sirayet etmiş bir duruştur. Uzun vadede markalaşmanın, bilinirliğinizi artırmanın kurumsallaşmanızın temeli kurumsal kimliğinizin oluşmasıyla atılır.
Kurumsal kimlik tasarımı süreci nasıl işler?
Öncelikle kurumsallaşmayı düşünüyorsanız kendinize iyi bir tasarımcı seçmelisiniz. Bu alanda uzman bir ekip olması gerekir. Tasarımcısı, sanat danışmanı, metin yazarları ve grafikerden oluşan bir ekip. Önce onlar sizi dinlerler, ne istediğinizi verilerinizin ne olduğunu, kurumunuzun beklentilerinin neler olduğunu kısa ve uzun vadede planlarınızın neler olduğunu anlamak isterler. Daha sonra ise çalışmalara başlarlar. Bu aşamada işe ilk logonuzdan başlarlar. Kurumunuzun imzası olacak olan logo tasarımı en önemli konudur. Kurumunuzun ruhunu, şifrelerini yansıtmalıdır. Renkler özenle seçilmelidir. Çünkü belki yıllarca kurumunuzun ana renkleri olacaktır bu renk. Yine logo sade ve mana yüklü olmalıdır. Her zemine her materyale kolaylıkla uygulanabilmeli ve akılda kalıcı olmalıdır. Burada logonuzun özgün, anlaşılır ve çok kolaylıkla akılda kalabilir olması gerekir. Logo tasarım aşaması tamamlandıktan sonra kurumunuza ait diğer malzemelerin tasarımına gelir sıra. Kurumsal kimlik tasarımlarında bu aşamada antetli kâğıtlarınız, kartvizitleriniz, dosya, diplomat zarf, bloknot, araç tasarımları, kurumunuzla ilgili dergi broşür gibi tanıtım materyalleri, takvimlerin her türlüsü, sticker ve imsakiye gibi kurumunuzda, içerde ve dışarıda kullanılacak her şey en ince ayrıntısına kadar tasarlanır. Bunların yanında kurum personelinizin kullanacağı kıyafetlerde bu aşamada tasarlanır. Fakat bütün bu tasarımlar ilk etapta sadece size bir sunum olarak takdim edilir. Bu aşamaya sunum aşaması denir. Siz bu toplantıda beğendiğiniz veya eksik gördüğünüz yanları belirtir tasarımcılarınıza tekrar bir zaman verirsiniz. Bunun gibi toplantılar ihtiyaçlar dâhilinde birkaç defa sürebilir. Tüm pürüzler giderildikten sonra ise üretim aşamasına gelinir ve artık uzun vadeli kurumsal kimliğinizin oluşum süreci başlar.
Kurumsal kimlik tasarımı aşamalarının bir diğeri ise sanal dünyadır. Yukarda saydığımız uzman ekip arasına bir web tasarımcısı ve bir de sosyal medya danışmanı da dâhil etmek mümkündür. Yine kurumunuzun ana renklerinin hâkim olduğu, sizi çok iyi lanse eden ve sizi internet dünyasında arayanların karşılarına çıkan, gülümseyen ilk yüz olabilecek ve sizin hakkınızda olumlu bir intiba oluşturacak web sitesi de kurumsallaşmanız için son derece önemli bir adımdır. Yine günümüzde sosyal medyanın gücü ve etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Sosyal medya danışmanınızın çizeceği yol haritası her gün milyonlarca insanın buluştuğu bu mecrada bilinirliğinizi arttıracaktır.
Kurumsal kimlik tasarımı neden lazımdır?
İş dünyası içerisinde prestijli bir yere sahip olmak kurumsal kimlik oluşturmak için en önemli hedeftir.
Rakipleriniz arasında rüştünü ispat etmiş bir kurum olarak özgüven sahibi olmak kurumsal bir kimliğe erişmiş olmanın verdiği en önemli ayrıcalıktır.
Şunu da asla unutmamak lazımdır ki kurumsal kimlik tasarımı uzun vadeli bir yatırım ve süreçtir ki hemen sonuç beklemek doğru olmaz.