B
B
B
P
P
P

Markalar ve Logo Tasarımları

Markalar ve Logo Tasarımları

Modern dünyada insan popülâsyonu arttıkça üretilen hizmetlere talep de artmaktadır. Talep artışı arz artışını da yanında getirmektedir. İnsanın ihtiyacı olan her eşya, yiyecek, giyecek vs. ürünler, birçok firma eliyle piyasaya sürülmektedir. En basitinden bir pantolona mı ihtiyacınız var? Karşınıza, onlarca farklı firmanın ürettiği yüzlerce farklı çeşit çıkıyor. Acıktınız mı? Bulunduğunuz şehirde karnınızı doyurabilmeniz için yüzlerce farklı yerde yemek yeme seçeneği ile karşı karşıya kalıyorsunuz. Bir araba mı almayı düşünüyorsunuz? Farklı markaların farklı model seçenekleri sizi cezbediyor. İnternette bir film mi izleyeceksiniz? Yine binlerce farklı siteyi tercih etmeniz mümkün. Bu örnekler insanoğlunun bütün ihtiyaçlarını sayacak kadar çoğaltılabilir.
 
İnsanlar, ihtiyaçlarını giderirken karşısına çıkan bu seçeneklerden hangisini seçeceğine çoğu zaman karar vermekte zorlanıyor. Bazen tavsiye üzerine tercihlerde bulunuyor. Bazen de daha önce tercih edip memnun kaldığı ürünleri tercih etmeye devam ediyor. Ancak seçenekler arasında karar vermekte zorlanan insanların tercihlerini etkileyen tek şey, önceki memnuniyeti veya arkadaş tavsiyesi değil. Bunların yanında insanları ürünler arasında tercih yaparken yönlendiren birçok başka unsur da vardır. Bunların en belli başlılarından biri de ürünlerin logolarıdır.
 
Logolar, insanlar üzerinde, seçim yapmak zorunda olduğu ürüne karşı, olumlu veya olumsuz etki bırakma gücüne sahip, oldukça önemli şirket ve marka sembolleridir. Birçok firmanın sadece logoları sayesinde topladıkları müşteri sayısı, toplam müşteri sayısının yarısından fazla olduğu düşünülürse, logoların ne denli önemli olduğu daha kolay kavranabilir.
 
Günümüzde spor kulüplerinden gazetelere, marketler zincirinden yayınevlerine, nakliyat firmalarından internet sitelerine hemen hemen her ekonomik kuruluş kurumsallaşma konusunu en önemli hedefi haline getirmiştir. Kurumsallaşmanın olmazsa olmazı da kurumun bir logosunun olmasıdır.
 
Dünyanın alanında en önemli markaları haline gelen firmaları, dünya çapında tanınmalarını büyük ölçüde logolarına borçludur. Dünyanın en büyük meşrubat satıcısı olan Coca Cola, adı bilinmedik ülkelerin ücra köşelerinde dahi logolarını sergileyen bir strateji gütmektedir. Coca Cola’nın logoları, Amazon orman köylerinden Uzak Doğu’nun en ücra köşesine kadar her yerde rastlayabileceğimiz bir şey haline gelmiştir. Çünkü Coca Cola, üretim hayatına girdiği günden beri, yüz yılı aşkın süredir, logonun önemini çok iyi bilmektedir. Yüz yılda logosunu aslına bağlı kalarak birkaç kez modernize etmesi de bunu göstermektedir. Hem ekonomik olarak bu kadar güçlü olması hem de logosunu dünyanın her yerinde sergilemesi logonun önemini kanıtlar niteliktedir.
 
Ülkemizde yarış halindeki büyük firmalar da logonun önemini kavramış ve kendilerine birer kimlik logo yaratmışlardır. Bisküvi, çikolata vb. atıştırmalık ürünler satan büyük firmaları örnek verecek olursak birbirleriyle önemli bir rekabet halindedirler. Bu firmaların bir kısmı ülke sınırlarını da aşmış, ciddi ihracatlar yapar duruma gelmiştir. Serbest piyasa ekonomisinin getirdiği rekabet ile kendilerini bir adım öne çıkaracak şeyler aramaya başlayan bu şirketler, logo dalına tutunmuşlardır. Ülker, Eti gibi bu firmalar, tüketicinin daha çekici görmesi için kendilerine cezbedici logolar tasarlatmıştır.
 
Hal böyle olunca logo tasarımı da dünyanın gözde işlerinden biri haline gelmiştir. Firmalar artık biliyor ki logo, şirketlerinin halk arasındaki yüzüdür, kimliğidir. O halde ona büyük önem verilmelidir. Bu önemden hareketle, logo tasarımı sektöründe onlarca logo üreten firma ekonomik hayata giriş yapmıştır. Bu firmalar müşterisi olan firma, kurum ve kişilere, istedikleri renk, boyut ve tasarımda logolar tasarlamaktadır. Logo tasarımı işinde uzmanlaşan birçok şirket, farklı fiyat seçenekleri ile şirketlerin markalaşma süreçlerinde onlara cazip logolar tasarlamaktadırlar. İyi bir logonun iyi bir imaj kaynağı olduğunu unutmayın! 

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor