B
B
B
P
P
P

Web Sitenize Ziyaretçileri Hayran Bırakmak İçin 6 Yol

Web Sitenize Ziyaretçileri Hayran Bırakmak İçin 6 Yol

Birçoğunuz web site analitiğine aşina durumdayız, bu analitiklerde yer alan “hemen çıkma oranı” web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sadece ana sayfanızı veya belirli bir sayfanızı görüntüledikten sonra sayfayı terk etmelerinin yüzdesini gösteren bölümdür. Hemen çıkma oranı düşük olan bir web sitesi ziyaretçiler tarafından ilgi çekici olduğu anlamına gelir çünkü sitenizde vakit geçirirler. Yüksek hemen çıkma oranı ise bir şeyleri yanlış yaptığınıza işaret eder.

Web siteleri için normal çıkma oranı yaklaşık %60 kadardır. Bu tarz web sitelerinde ziyaretçilerin yarısı sayfayı görüntüledikten sonra siteyi terk eder. Aşağıda sizler için hazırladığımız taktikleri uygulayarak web site ziyaretçilerinizi artırabilir ve hemen çıkma oranını düşürebilirsiniz.


1.Basit ve Göz Alıcı Bir Web Tasarımı Oluşturun


Bu iki fikir çelişkili gibi görünebilir ancak genellikle en göz alıcı tasarımlar basit olanlarıdır. Örneğin; Apple web sitesine bakabilirsiniz. Tasarımı şık, temiz ve basittir ama nedende her kullanıcının dikkatini çekmeyi başarır ve diğer sayfaları da dolaşmak için can atarsınız. Kullanıcıya zaman ve mekan duygusu verebilir ve tasarımı estetik hoş görünen bir web tasarımı sunarsanız, kullanıcılar web sitenizde kalmak için daha fazla eğilimli olacaktır.


2.Işığını Yansıtan Bir Marka Kimliği Oluşturun


Web site tasarımının basit olması soğuk ve sıkıcı olduğu anlamına gelmez. Web sitenize markanızın ve takımın kişiliğini enjekte etmelisiniz. Bunun için hedef kitleye bir mesaj iletmek ve markanızın renkleri için mükemmel bir uyum seçmelisiniz. Marka kişiliği doğrultusunda her sayfa için ifadeler oluşturun. Bu sayede işinizi kolay yansıtacak ve çevrenizden de hızlı dönüş alacaksınız.


3.Empati Kurun


Web sitenizde kendinizden ve mümkün olduğunca işiniz hakkında az konuşmaya çalışın. Bunun yerine empatik bir tarz yakalamalısınız. Web sitenizde kullanıcılar hakkında konuşun ve ürün veya hizmetiniz ile onların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağınızdan ve buna yardımcı olacağınızdan söz edin. Bunu belirgin olarak başlıklarda, alt yazılarda ve görsellerde ifade etmelisiniz.


4.İçerik Amaçları Her Kullanıcı İçin Aynı Olmalıdır


Eğer gerçekten empatik olur, her sayfaya doğru tanımlamalar oturtabilirseniz kullanıcılar sayfanıza geldiğinde bir eşleşme yapmasına gerek kalmadan neden bahsettiğinizi anlar. Bunun için içerikleriniz başka bir sayfayla benzer olmamalıdır. Her sayfa için ziyaretçilere göre odaklanmış ve özel içerik sunmak gerekir. Ayrıca blog, haber ve kaynak gibi sayfalarınızda ziyaretçilere ücretsiz değerli bilgiler sunmalısınız.


5.Başlıklar, Alt Başlıklar, Fotoğraflar ve Videolar


Bir web sayfasında sadece düz metinler kullandığınızda bloglar gerçekten çok zevksiz ve kesinlikle ilgi çekici olmuyor. Başlıklar ve alt başlıklar kullanmak oldukça önemlidir. Bir sayfa içeriğinde ideal olan her bölümün kullanıcı tarafından okunmasını sağlamaktır bu sebeple dikkat çekici alt başlıklar kullanıcıyı tetikler ve diğer içeriklerinizi de okumalarını sağlar.

Tabi bunun yanı sıra başlık aralarına video veya görsel ile destekte bulunursanız sayfanızda geçirilen zamanı artırmış olursunuz. Bunlara bağlı olarak hemen çıkma oranı oldukça düşecektir.


6.İlk Görünen Vitrin Kolay Olmalı


Kullanıcıların en az üç saniye içinde aradığını bulmalarını hedefleyerek kolay ve basit bir navigasyon oluşturun. Bunun yanı sıra sayfanızın alt bilgisinde iletişim bilgilerinizin ikinci bir kopyasını barındırmanız ziyaretçilerin size hemen ulaşabilmesini sağlar.

Tüm bu maddelerde yer alan görselliği ve bütünlüğü sağlarsanız kullanıcılar web sitenizde gezinmekten keyif alacak buna bağlı olarak da analitik olarak hemen çıkma oranınız düşecektir.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor